Friday, July 9, 2010

Tak Akan Hilang melayu Di Dunia

Hi semua pembaca! Haha, apa lah saya berbual. Saya tidak pasti jika ada atau tidak pembaca blog melayu saya ini. Tidak mengapa. Kali ini, saya mahu kongsi lirik lagu Tak Akan Melayu Hilang Di Dunia. Saya mendengar lagu ini di Facebook. Teman Facebook saya, Dan Loco yang menyanyikan lagu ini dengan temannya, Yol Stylus. Lirik :

(Dan Loco)
tak akan Melayu hilang didunia!,
langkah kanan,kiri berkuda,
kalau jatuh bangun semula,
kalau Melayu ku mekarkan semua!,


tanah kita,tapak kita,tapi siapa yang tuai?,
benarkah kita malas,kita lalai,kita cuai?,


pantas berpuas hati,tolak rezeki,penagih bomoh,
malam sampai pagi tolak papan dam bawah kolong,
tagak mabuk lagi,kalah judi,anak dibunuh,
bukak gerai,bukak kedai tapi tutup tanpa untung,


mana laksmana?,mana pendekar?,mana satria?,
kurang bilangan kita kerna kebanyakan dipenjara,
Melayu tanpa Sultan?,bertambah ganjil,
selepas Yusoff Ishak semua tunggu,tiada yang tampil,


mana Jawinya?,P.Ramlee nya?,mana Adnan nya?,
amuk si Jebat kerna Melayu tiada "Tuah"nya,
tak akan Melayu hilang didunia,
majulah Melayu,mekarlah Insya'Allah!


(Yol Stylus)
Takkan hilang melayu di dunia
Itu satu sumpahan
Yang terkenal dari laksmana penuh ketabahan


Pandanglah
Bahasa dan bangsa
Agar kita tidak lupa asal usul
Untuk Berjuang kearah yang benar


Kita harus bersatu
Usah beragu - ragu
aku ingin menjadi bangsawan bukan pahlawan
Peduli apa kalau itu mereka fikirkan
Aku tidak mahu melihat bangsaku dimainkan


Takkan kering air perigi, sama juga melayu di bumi
Bila muka diberi, kesempatan pula di bagi
Kalau hidup untuk kepengtingan diri sendiri,
tiada kemajuan untuk berbakti


Sesat di hujung jalan, balik ke pangkal jalan
Kita bercakap satu bahasa, tak usahlah belit - belitkan


Agongkan la bahasa kita
Hati manusia sama dicecah
Kita Sama sama rasa

Itulah lirik untuk lagu Tak Akan Melayu Hilang Di Dunia (:
Jika sesiapa berminat hendak mendengar lagu ini, carilah kumpulan danLoco aka r.kadafi di lelaman Facebook.